Finas prima liv

Finas prima liv

måndag 27 april 2015

Smarrig frukost med kokospuddingkaka

Dags att få in nytt i frukostvanorna och ge kokosplättarna konkurrens. Men kokosen överger jag inte!

Jag bläddrade i en kokbok hos en kompis och hittade ett recept som inte påminner om något annat som jag har lagat tidigare. Spännande, så jag testade det i morse. Resultatet blev en slags kaka eller pudding - skulle man kunna kalla det.

Den ser inte mycket ut för världen, men smakar betydligt godare. Snabbt går det också. Jag kommer definitivt att göra den igen. Kanske redan i morgon.

Kokospuddingkaka
1-2 portioner
  
50-60 g smör
1,5 dl kokosflingor
0,5 tsk vaniljpulver
2 ägg

Smält smöret och blanda det med kokos och vaniljpulver i en skål som tål att mikras. Rör i äggen och mikra smeten i 1,5-2 minuter på full effekt. Servera naturell eller med bär.

Sältan i smöret är god, men jag är ändå sugen på att testa att byta smöret mot kokosolja. Om någon hinner före mig, är jag nyfiken på att höra hur det blev, så lämna gärna en kommentar i bloggen och berätta. Tack och ha en strålande dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar