Finas prima liv

Finas prima liv

tisdag 14 februari 2012

Fira ordentligt!

Glad Alla hjärtans dag på dig! Passa nu på att fira ordentligt, för allt som firas kan ska firas – och det storslaget. Det är min filosofi.

Hur många enkäter i tidningarna har man inte läst där folk säger det inte behövs en speciell dag att fira kärlek och vänskap på, för det kan man göra alla dagar. Då undrar jag: Gör dessa människor verkligen det? Firar – vilken dag som helst?
Nej, jag tror att de som firar Alla hjärtans dag generellt är bättre på att fira kärleken andra dagar också, på bröllops- eller årsdagen. Eller en vanlig onsdag.

Och vad spelar det för roll om det nu är ett "kommersiellt jippo" eller inte: Jag blir glad av att fira, min man likaså och mina barn har producerat hjärtan i flera dagar och är överlyckliga för att de ska få forma och skära hjärtan av alla middagsingredienser ikväll. Visst, det kan vi göra vilken kväll som helst. Det gör vi också då och då, men det beror nog på att vi är så bra på att fira – ofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar