Finas prima liv

Finas prima liv

söndag 16 mars 2014

Min nya supersallad - supernyttig och superenkel!

Den perfekta helglunchen när du har ätit sen frukost och egentligen inte är så hungrig, utan mest längtar till kvällens middag!

Avokado och olivolja är gott! Dessutom mättar de och är nyttiga fettkällor som höjer dina goda blodfetter. Spenat innehåller folsyra, E-och A-vitamin och en rad antioxidanter. Sojabönorna ger protein, mättar och hjälper till att sänka dina dåliga blodfetter. Gröna sojabönor från frysdisken har jag alltid hemma numera. Bara att tina, de behöver inte ens tillagas!

Jag äter den här salladen flera gånger i veckan. Den är så snabb att dra ihop på kvällen och håller sig fint till dagen därpå. Så enkelt att få en riktigt hälsosam lunch på jobbet som mitt hjärta bara måste älska! I matlådan brukar jag komplettera med en deciliter kokt matvete och strö några solrosfrön på toppen, annars blir jag inte mätt.

Och givetvis ekologiskt så långt det bara går!
(Frysta ekosojabönor har jag inte hittat ännu. Tar gärna emot tips om var det kan finnas!)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar