Finas prima liv

Finas prima liv

fredag 6 februari 2015

En ametist av mitt hjärta

I dag fick jag en ametist av min 8-åriga dotter. Den ska tydligen hjälpa migräniga och stressade morsor. Tur att jag har henne. Underbara älskade. 

Ametistens egenskaper
Ametisten är en mycket andlig och lugnande sten. Håll den i vänster hand för att uppnå lugn. Den tar bort rädslan och ökar hoppet. Den tar bort skuldkänslor och skärper ditt sjätte sinne. Den lär dig att släppa taget och känna tillit, att ge upp gammalt och låta dig fyllas på ett nytt och bättre sätt. Den förmedlar kontakten med vår intuition och vårt högre jag. 

Ametister rekommenderas till den som stressar för mycket, till exempel personer som jobbar för mycket och som inte kan njuta av avkoppling. När du sover hjälper ametisten mot sömnproblem. Ametisten är också bra mot stress, huvudvärk, migrän, hudsjukdomar, berusning, feber och magproblem.

Tack charmicon.se för infon! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar