Finas prima liv

Finas prima liv

torsdag 12 februari 2015

Underbara paleosemlor


I dag testade jag att göra paleosemlor efter eget huvud. 

Till bullarna använde jag samma recept som till mina LCHF-semlor här nedan, men bytte grädden mot kokosgrädde.

Fyllningen däremot var en chansning som blev väldigt lyckad! Jag valde att söta med banan, naturligt och väldigt gott tycker jag. Jag gillar crunch, så därför hackade jag i några mandlar i fyllningen. Mandelmassekänslan finns där också, tack vare mandelmjölet i inkråmet.

De här semlorna kommer jag definitivt att göra snart igen! 

Finas prima semmelfyllning
(1 semla)

Inkråm från bullen
En halv liten banan
5-10 mandlar

Kokosgrädde
Vaniljpulver

Gröp ur bullen, mosa bananen och blanda ihop. Hacka mandlarna och tillsätt dem. Fyll bullarna.

Vispa kokosgrädde med lite vaniljpulver. Lägg på bullen och avsluta med hatten!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar