Finas prima liv

Finas prima liv

tisdag 10 februari 2015

Triss i rullader


3 olika sorter. Så det händer något i vardagen!

Jag ville ha rullader som sinsemellan gav helt olika smakupplevelser. Efter att jag hade saltat och pepprat lövbiffen la jag på: 

1. Soltorkad tomat, mozzarella och oregano
2. Rökt skinka, långlagrad prästost och dijonsenap
3. Blåmögelost

När jag hade rullat ihop och fäst med tandpetare stekte jag rulladerna runtom tills de fick fin färg. Sen hällde jag över grädde och lät dem puttra i några minuter under lock. Smaka av såsen gjorde jag mest för att det är så gott. Och därmed en rättighet som kocken har, för har du varit generös med salt- och pepparkvarnen så behöver den inget mer.

Till rulladerna serverade jag blomkålsris: grovriven blomkål som jag släppte ner i kokande vatten i bara några sekunder. Det suger upp såsen fin, smakar ljuvligt och brukar gillas av alla - även dem som inte äter LCHF.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar