Finas prima liv

Finas prima liv

måndag 21 februari 2011

Vardagslyx för småbarnsföräldrar är min melodi

När jag berättade för en kompis att jag funderade på att starta en blogg, så sa hon att jag givetvis borde ge tips som gör vardagen lite mindre vardaglig, skriva om njutningsstunder för småbarnsföräldrar, om inredning, fina prylar och hippa saker.

Så självklart ju! För vi är riktigt bra på att inte bara låta livet bara lunka på i vår familj. Min man och jag har barnvakt då och då, vi unnar oss saker som vi tycker är fina till vårt hem och vi lagar ofta helgmat en tisdag. Vi prioriterar att vara bra föräldrar till våra två barn. Och att vara bra mot oss själva. Vardagen blir så mycket lättare – och roligare – då!

Vardag, ja. Min vardag ser ut som de allra flesta småbarnsföräldrars med hämtningar på förskolan, dåligt samvete för att inte hinna, stress över att laga korv till middag ännu en dag. När barnen har lagt sig hamnar vi i tv-soffan trots att det inget finns att se, för vi orkar inget annat. Och så vidare.

Så det tänker inte jag skriva om mer. Nej, usch och fy. Här är det vardagslyxen som ska få ta all plats. I det stora och i det lilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar