Finas prima liv

Finas prima liv

fredag 25 februari 2011

Fina salladen

Så här i VAB- och sjukdomstider så känns det som om man knappt kommer utanför dörren. Men igår var det dags för ett härligt och efterlängtat träningspass. Äntligen!

Efteråt fixade jag en ny variant på min favoritsallad med bär, nötter och ost. Den här gången valde jag chèvre, blå och röda bär samt valnötter. Supergod blev den, så här kommer receptet.


Finas fina sallad med chèvre och bär
2 portioner

125-150 g blandad sallad, t.ex. mache, spenat och rucola
1 avokado
ev 1 morot, grovhackad
1,5 dl valnötter, grovhackade och rostade i torr panna
150 g chèvre
1 dl bär
flingsalt, svartpeppar
god olivolja att ringla över

Till salladen serverade jag en god lufttorkad skinka. Och bubbelvatten... Det var ju trots allt torsdag.

Nu ser jag fram emot min överraskningsmeny till mannen ikväll: en ny förrätt som faktiskt kommer helt fel i säsong. Till huvudrätt, en favorit från Sicilien som jag inte har lagat på väldigt länge, men nu i ny tappning. Men: mer om det i kommande inlägg.

Ha en toppenhelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar