Finas prima liv

Finas prima liv

måndag 21 mars 2011

Cykel och vårstädning

Nu har jag fått hem min nya, fina cykel. Efter noggrann research insåg jag att det inte finns så många vanliga brukscyklar att välja på om man är en lång dam på 184 cm. Det blev en svart cykel utan krusiduller. Den största modellen ska tydligen passa män också, som inte vill lyfta på benet, och därför har den inga utsmyckningar som de mindre storlekarna. Där ser man... En cykel för krymplingar och långa tjejer är min och jag är så nöjd med den!

Under helgen med sol och tio värmegrader, så har cykeln provats, uppfarten borstats ren från isgrus och trädgården vårstädats. Jag inser att isgruset säkert hinner komma tillbaka innan de sopar gatorna, men det var så skönt mentalt att få rent och vårigt. Så jag sopar gärna två gånger.

Barnen har lekt i lekstugan och hjälp till att plocka upp miljoner skruvar och spikar som hamnade i gräsmattan under takbytet. Nu har vi äntligen återtagit makten över vår tomt och vårt hus efter alla byggen och installationer. Det känns så otroligt skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar