Finas prima liv

Finas prima liv

måndag 3 oktober 2011

Fyra dagar i Rom

Pantheon – etta bland mina favoritplatser i världen?
Fyra underbara dagar i ett 28-gradigt Rom – bara min man och jag.

Så härligt att få värme och sol, prata italienska igen och strosa runt och se alla lämningar från romarriket som sticker upp ur jorden lite här och var över hela stan. Sitta på en trapp, med en pizza al taglio i handen och kolla på folk.

Äta världens godaste pizza, dricka billigt karaffvin och sen en glass på Bar Giolitti. Och på morgonen nybakt, fortfarande varm croissant och cappuccino på stående fot vid bardisken. Svårslagen semester.

Känns Rom som hemma fortfarande? Nej, inte det minsta faktiskt. Men lika underbart!

Och lika underbart är det att vara hos barnen igen. Fast... jag nattade precis lille 2-åringen, sa att jag älskade honom och får till svar:

– Du är ful. Pappa är jättebra.

Jag undrade om jag hade hört rätt, så jag frågade vad han sa och får då dubbelt upp:

– Du är jätteful.

Jag trodde att det skulle dröja åtminstone tio år till innan man fick höra sådant! Ärlig som få, den underbara ungen, och jag fick mig ett gott skratt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar