Finas prima liv

Finas prima liv

onsdag 20 april 2011

Detox

Vinerna har fått lagras i ytterligare en vecka. Jag var tvungen att göra plats för dem genom att rensa ur det gamla – i min kropp.

Jag är med i en träningsgrupp. Vi är ett gäng tjejer som träffas varje onsdagsmorgon och tränar och äter frukost på Stenungsbaden. Vår PT Mark missar inga tillfällen att köra med oss. Så jag har träningsvärk fram till lördag varje vecka och alltid på nya ställen, såsom utanpå revbenen. Finns det ens muskler där?

Marks senaste grej var att vi skulle göra en detox-kur. Jag kände mig inte övertygad eftersom jag gillar riktig mat, men samtidigt var jag så nyfiken på vad som skulle hända, om ens något.

Jag började måla upp en bild av mitt nya jag, en vecka från då, med superplatt mage, smidig hy med fin lyster, inga torra eksem och energi som en Duracellkanin.

Dagen efter så stod jag i alla fall där med famnen full av pulverpåsar och bars. Sju dagar med shakes, bars, grönsaker och vatten. Frukt fram till klockan ett: åh, ett plus! Det lät ju inte så svårt. Inget kaffe, inget vin, inget salt. Det fixar jag.

Jag började min detox-kur vid lunch förra torsdagen. Idag är sista dagen och jag kan tänka mig att göra om det. Faktiskt. Det hade jag aldrig sagt i slutet på förra veckan när huvudet värkte, ögonlocken inte ville gå upp och jag var nära att slå ihjäl min man.

Varken relationsvård eller vardagslyx. Men en jäkla resa har det varit! Och jag hade inte velat vara utan den, för den har lärt mig mycket om mig själv.

I nästa inlägg berättar jag hur det gick, dag för dag.

(På bilden: Fredagsfeeling med morötter, bubbelvatten och en bar i bitar.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar