Finas prima liv

Finas prima liv

fredag 1 april 2011

Egenföretagarkortet

I går träffade jag en mycket trevlig dam som visade mig hur tarot går till. Jag fick dra ett slumpmässigt kort ur en kortlek som hon sedan skulle tolka åt mig.

Givetvis lyckades jag dra just "egenföretagarkortet" ur den där tjocka leken. Och nu måste jag bara poängtera att jag inte har träffat den här damen tidigare, hon bor långt härifrån och vet absolut inte vem jag är eller vad jag heter.

Hon berättade att jag har ett mycket produktivt år framför mig. Dessutom kommer jag att få ett toppjobberbjudande, som blir svårt att tacka nej till. Det här måste jag ju bara tro på då. Jag ser med spänning och förväntan fram emot fortsättningen på året!

Dessutom tyckte hon att jag är den naturliga "lagkaptenen" som entusiasmerar och ser till att alla hänger med. Jag är full av idéer och glädje. Jag är även mycket ansvarstagande och "enveten". Det låter trevligt och även ganska rättvist beskrivet, tycker jag.

Min mamma drog dödens kort, som i och för sig skulle betyda slutet på något gammalt och början på något nytt. Hon var inte lika nöjd...

1 kommentar:

  1. Det låter ju mycket spännande, henne skulle jag vilja träffa. Om hon plockar bort dödens kort först;)
    Lycka till i 2011 få man säga då:)
    Kram Trude

    SvaraRadera