Finas prima liv

Finas prima liv

söndag 19 juni 2011

Kan du snöra skorna?

I måndags läste jag i GP hur man ska snöra sina löparskor. Som om man inte visste...

Man ska alltså snöra precis som vanligt ända upp till översta hålet. Där ska man trä i snöret på samma sida som i näst översta och sedan dra snöret tvärs över och igenom öglan som bildas på motsatt sida.

Det ska göra att skon sitter bättre på hälen och på så sätt minimeras risken för skavsår och känningar i knä och fötter.

Värt att testa, tänkte jag. Efter gårdagens milpass i uppförslut så fanns det inte tillstymmelse till skavsår i hålfoten, som jag ibland får i de här skorna.

Kan det vara så enkelt att jag inte har vetat hur jag ska snöra mina skor? Det låter ju knäppt ju. Vuxna människa...

Lyxigt är det i alla fall att slippa skavsår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar