Finas prima liv

Finas prima liv

måndag 6 juni 2011

Självförtroendekick i karriären

Jag sitter och läser tidningen Journalisten och förundras även i år över hur många ansökningar tidningarna får till sina sommarvikariat. 3500 ansökningar till 80 platser på Aftonbladet... Det är ju snudd på som att vinna på lotto att lyckas få ett vikariat där. Obs! Ett VIKARIAT.

Det är hur som helst en härlig kick för  självförtroendet att inse att jag har varit en av de få förunnade; att jag har jobbat, eller fått erbjudande om att jobba, på ett antal av de allra mest attraktiva arbetsgivarna på listan.

Idag känns det oerhört befriande att jag för länge sedan har lämnat vikariesvängen bakom mig. Att jag slipper vara en av de 3500. Så jag vänder blad...


Och där ser jag en bild på senaste numret av Föräldrar & Barn, där mitt tema om nyfödd-tiden är huvudrubrik på omslaget. Härligt! Så ska det vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar