Finas prima liv

Finas prima liv

söndag 10 juli 2011

2-minutersregeln

Semester och produktiviteten är på topp! På baksidan byggs ny mur, foton framkallas och allt annat småpyssel som inte har hunnits  – eller orkats – med fixas.

Det är härligt att ställa till rätta och samtidigt känna att det faktiskt inte tar all tid – så som man, eller i alla fall jag, kanske ofta tror – att det finns tid till att åka till stranden och få vara helt ledig också. Och då känner jag verkligen att jag får vara ledig. När allt är fixat hemma, så försvinner en stor del av den där stressen som alltid finns där annars.

Jag hatar att skjuta på saker – det stressar mig – men ändå gör jag det alltför ofta och då talar jag främst om de där små, tråkiga sakerna som man måste göra hemma, såsom att stuva saker på plats i förrådet, rensa ur garderober, torka ur skåp osv.

Så för något år sedan så började jag med att försöka sluta skjuta på saker som tar mindre än två minuter, effektiv tid, att göra. För i ärlighetens namn, så går ju allt alltid snabbare än vad man tror, så mycket hamnar faktiskt inom den gränsen. Den regeln har definitivt gjort min vardag mindre stressigt och tråkigt.

Värt att testa, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar