Finas prima liv

Finas prima liv

måndag 18 juli 2011

Gula godingar

Idag var vi ute i skogen. Som bonus fick vi med oss de här godingarna hem. Både 2- och snart 5-åringen blev helt sålda på svampplockning, så det bådar riktigt gott inför framtiden.

Jag älskar att plocka svamp – det är ju världens bästa skattjakt – och undviker i största möjliga mån att gå på stigar. Det är tur att jag är uppvuxen i skogen och dessutom har begåvats med bra lokalsinne, annars skulle jag ha varit illa ute många gånger.

Efter skogsturen så sprang jag en vända och skickade samtidigt iväg mannen för att köpa ett riktigt gott vin som passar till stuvade kantareller med calvados.

I höstas gjorde jag kantareller med bröllopskonjaken, som aldrig ville ta slut, och upptäckte då hur underbart gott det var med konjak i mat. Så nu är konjaken faktiskt slut. Ikväll får vi se hur det blir med calvados istället. Recept kommer sedan, såklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar