Finas prima liv

Finas prima liv

måndag 5 december 2011

Nu måste jag julfixa!

Äntligen, vinterjacka på. Den 4 december kom alltså första snön, om än i pyttemängder, och lite kyla. Än finns det hopp om en vit jul!

Nu är det inte så långt kvar och jag ser fram emot att lägga på ett kol nu. Förra året vid den här tiden var jag i full gång med lussekatter, tryfflar, pepparkakor... Då matredaktörade jag på Familjeliv.se, så det blev av naturliga skäl en orgie i julfix.

Så här såg det ut då:



Med vårvärme och ett evigt regnande så har man fått kämpa lite mer i år för att få till feelingen, men lussekatterna är i alla fall klara. Jag går mot strömmen och gör dem UTAN kesella i år, men MED ett ägg i degen och extra saffran. Då blir de porösa och jättegoda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar