Finas prima liv

Finas prima liv

fredag 12 augusti 2011

Äntligen – goda nyheter

När jag var liten så var jag ofta hos min mormor och morfar. När jag någon gång råkade klampa in och störa dem mitt i nyhetssändningen, så reste sig alltid mormor ur sin fåtölj och sa: "Äsch, det är inget att se, det är ändå bara en massa elände".

Och var det någon som visste, så var det hon, som var på sitt 97:e levnadsår när hon lämnade oss. Om hon hade funnits här idag, så hade jag gått raka vägen ner till tidningskiosken och köpt henne Good news magazine. Nu får jag göra det åt mig själv istället, för jag är övertygad om att jag – liksom alla andra – behöver lite fler goda nyheter i livet.

Kolla även på klippet från SVT Nyhetsmorgon på Good news magazines webbplats. Se- och tänkvärt.

1 kommentar:

  1. Hej Josefina!

    Tack för dina vänliga ord. Hittar du inte magasinet i någon butik nära dig får du gärna höra av dig till oss.

    Önskar dig en underbar helg!

    Daniel Mendoza
    Ansvarig utgivare & Chefredaktör för Good News Magazine

    SvaraRadera