Finas prima liv

Finas prima liv

onsdag 24 augusti 2011

Detox dag 3 – hungrig men kär!

Gårdagens nötter tog ju slut där på förmiddagen och sen kom hungerkänslorna och då är det inte bara att gå och ta en morot eller en frukt länge. Eller det är egentligen inte hunger, nä, det är mer känslan av att något fattas, ett behov som inte kan tillfredsställas. Men jag fixade en supersmarrig lunch och sen kändes det finfint! Se här:


Jag sparade ändå en shake till eftermiddagen och en bar till kvällsmat. Man vill ju absolut inte sitta utan då, om hungern slår till igen. Något framför tv:n måste jag ha. Och det är inte en morot.

Men hungern var inget problem då, tvärt om. Så klockan åtta på kvällen satt jag fortfarande och undrade hur jag skulle få i mig baren. Jag hade ändå dragit ner på portionen grönsaker till middag. Jag är helt enkelt så trött på att tugga alla dessa grönsaker. Jag känner mig som en idisslande ko.


Sen måste jag bara berätta att det stämmer att man kan blir mer emotionell: man blir frustrerad, kitslig, ledsen, glad, lycklig och upprymd. Lite huller om buller. Jag blir, i alla fall – och min man också tydligen. Eftersom vi har fortsätter att hålla oss borta från varandra större delen av dygnet, så blir den lilla tid vi ses väldigt kärleksfull istället för gnatig. Lite nyförälskad faktiskt... Detox = relationsvård? Vad vet jag. Härligt är det i alla fall!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar