Finas prima liv

Finas prima liv

tisdag 23 augusti 2011

Triss i melon

Färgglatt och gott. Tre sorters melon. Man måste definitivt skoja till det lite när man detoxar. Det är ju ganska enkelt att bara sätta sig vid köksbordet med en banan i handen. Men vad tråkigt. Och då är risken att allt bara blir tråkigt och vem orkar detoxa då? Nej, här är det definitivt vardagslyx som gäller – i detoxformat.

Just nu sitter jag med en liten, liten skål med osaltade nyttigare nötter (alltså inga jord- eller paranötter), en persika och ett stort glas bubbelvatten. Idag är det lite lyxigt.

Och det är konstigt hur hjärnan, som annars ofta är sugen på fika, latte osv, samarbetar med mig över all förväntan. För jag är inte ens sugen på "något gott". Snäll hjärna som rättar sig efter mina beslut.

Fast igår kväll hade jag i några minuter kunnat döda för en polarmacka... Och där var nötterna slut. Hjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar