Finas prima liv

Finas prima liv

torsdag 25 augusti 2011

Detox dag 4

Dag 4 av detoxen var helt okej. Som vanligt: hungrig på förmiddagen, mätt på eftermiddagen. Min lunch ser du här. Gott va?

Det är viktigt att sova sina timmar på natten när man detoxar. Åtta timmar känns i minsta laget för mig just nu. Trött när jag vaknar och sen blir det hiskeligt många gäspningar under dagen. Du utlovade energi, du är efterlängtad.

Att jobba går ändå hur fint som helst. Det är som att det går på en helt annat energifrekvens. Tur. Annars hade det varit tufft nu.

Den här detoxen går lättare än den första: jag tänker inte så mycket på annan mat och att jag inbillar mig att jag kommer må bra av det. Och nu är det bara tre dagar kvar!

Jag har beställt Linas matkasse hem till på söndag, så att jag ska få en genväg in i de goda vanorna sen. Förra gången så var jag inte sugen alls dagarna efter detoxen. Även om det var påsk och det fanns en massa kakor och godis mitt framför näsan på mig, så åt jag så där laaagom mycket som jag alltid önskat att jag kunnat tidigare.

Men en vecka senare var sötsuget något enormt. Enormt. Jag hade kunnat äta godis och fika hela dagarna. Så vill jag inte ha det nu! Därav Lina, som ska hjälpa mig in på rätt och nyttigt spår. Om jag mutar budkillen, så kanske han kan smyga ner några chokladbitar i kassen också...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar