Finas prima liv

Finas prima liv

tisdag 16 augusti 2011

Detox igen

Det är otroligt hur snabbt man kommer in i vardagen igen. Efter bara en dag på jobbet så kändes allt som jag hade gjort på semestern väldigt avlägset. Och efter en vecka... Nä, vi ska inte ens tala om det.

En sak som är riktigt bra med vardag är ändå rutiner. Och med dem kommer vardagsmaten, som jag tycker är varmt välkommen tillbaka efter alla grillkvällar, fikakorgar på stranden och glassar. Jag har märkt att det är många fler som känner som jag eftersom detoxinläggen från i våras har seglat upp som några av de mest lästa nu i augusti.

Jag hade tänkt vänta med detox till någon gång före advent, men hur kul är det egentligen att detoxa i november när vädret är trist och frukten och grönsakerna tråkiga. Nä, då är det bättre att inleda hösten med att strama upp sig lite, på många sätt.

Då tror jag dessutom att det kommer att bli lättare sedan att kunna leva upp till höstens alla mål – som åtminstone jag har – om att leva lite nyttigare, ha fasta rutiner, träna på bestämda tider osv osv... Allt för att kunna ge mer tid och ork till det som på riktigt betyder något i livet.

Så på söndag kör jag! Då blir det sju dagar av PT:ns detox, på samma sätt som förra gången. Bars, shakes, en massa goda sommarfrukter och morötter, sallad och örter från egna landet. Jo, helt klart bättre än november.

Jag kommer att blogga om detoxen under hela veckan, så häng på! Du kanske ska testa själv förresten?

1 kommentar:

  1. Vilken HÄRLIG blogg du har!!!
    Lägger till den i mina favoriter, hoppas det är ok!!?!
    /Annelie

    SvaraRadera