Finas prima liv

Finas prima liv

måndag 22 augusti 2011

Detox dag 1


Middag första detoxdagen: Aubergine, körsbärstomater med färsk oregano och hoummos. Dagen har gått i slow motion. Jag är ändå nöjd att jag har varit en god mor och varit ute och lekt, tagit hand om febrigt barn, varit på avkylningspromenad och lagat specialmos som är orange till middag – trots att huvudet värker och ögonen svider. 

Jag undrar vad det är som min kropp saknar så förfärligt. För inte kan det väl enbart vara bristen på kaffe som får mig att känna mig som om jag hade halsat en hel vinare på fastande mage precis före läggdags?

Nå ja, bara att hålla ut i sisådär tre dagar till, så ska det väl ha löst sig själv. Något säger mig dock att det kommer att gå lättare än förra detoxen, nu när jag vet vad jag har gett mig in på.

Vi är dessutom fortfarande sams här hemma. Det kan även bero på att vi inte såg så mycket av varandra igår.

Och min detoxhoummos, utan salt, kommer jag göra varje dag den här veckan. Så gott!

Finas prima detoxhoummos

320 g kikärtor (avrunnen vikt), sköljda
3 msk olivolja
1 tsk spiskummin
1 vitlöksklyfta
nymalen svartpeppar

Mixa kikärtor, olivolja, spiskummin och pressad vitlök. Späd med lite vatten om det behövs. Smaka av med svartpeppar.
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar